Издательство Монолит +38(056)735-50-35 +38(095)931-39-89;

Зміни до законодавства. Загальноукраїнський форум з безпеки дорожнього руху

Якщо нижче зазначені нововведення будуть прийняті Верховною Радою та підписані Президентом, то вони набудуть чинності наступного дня після оприлюднення.

Безпека дорожнього руху Орієнтовно до кінця літа у Верховній Раді України з’явиться проект так званого Кодексу дорожнього руху, або Транспортного кодексу (поки що неофіційна назва). Його розробкою займаються водії, адвокати, громадські організації й усі, хто хоче зробити свій внесок в удосконалення законодавчої бази у галузі дорожнього руху. У новому Кодексі планується об’єднати Закон «Про дорожній рух» та Правила дорожнього руху, усунувши існуючі в них суперечності. Крім того, на учасників дорожнього руху очікують законодавчі нововведення, які ми і розглянемо.

  1. По-перше, нарешті усунена плутанина, пов’язана з рухом на нерегульованих перехрестях з коловим рухом. Головною тепер вважається дорога, що веде колом. Віднині водія не поставлять у глухий кут стерта дорожня розмітка або дорожні знаки, що не можна розрізнити у темряві.
  2. Введено нові штрафи — за «агресивне керування». Таким терміном називається манера керування, яка створює небезпеку іншим учасникам дорожнього руху. Під санкції потраплять водії, які рвучко гальмують, непередбачувано маневрують, часто змінюють смугу руху, ігнорують вимоги дотримання безпечного інтервалу або дистанції, перешкоджають обгону і т. д. Крім того, штрафи очікують на тих, хто полюбляє образливі жести та вирази.
  3. Одна з норм законодавства спрямована на заборону експлуатації транспортних засобів, якщо вони спричиняють негативний вплив на здоров’я людей чи екологічні умови в так званих зонах надзвичайної екологічної ситуації. Контроль місцезнаходження та швидкості переміщення транспортного засобу здійснюється за допомогою спеціальних технічних пристроїв.
  4. Замість розміщення транспортного засобу на штрафмайданчику у випадку виявлення технічної несправності на автомобіль встановлюється GPS-маячок, щоб правоохоронці не проґавили порушника, а той зміг би попрямувати до гаражу чи на СТО для усунення неполаду. Безпека дорожнього руху

    Крім того, подібні технічні засоби контролю переміщення транспортного засобу застосовуються для відстежування боржників. При цьому водій залишається за кермом і не позбавляється можливості оперативно вирішувати питання з заборгованостей за штрафами або кредитами.

  5. Що ж до зовнішнього освітлення автомобіля, то законодавством заборонене надто яскраве світло фар, яке засліплює інших водіїв. Крім того, зміни торкнулись і правил встановлення денних ходових вогнів (ДХВ) — тепер їх можна встановлювати на будь-який транспортний засіб. Замість ДХВ або ближнього світла фар можна вмикати протитуманні вогні білого кольору.
  6. Для запобігання зловживань аварійною сигналізацією для виправдання порушень Правил дорожнього руху, водій не звільняється від виконання вимог регулювальника, знаків та розмітки за увімкненої аварійки. Якщо ж увімкнення аварійної сигналізації було дійсно викликане поломкою транспортного засобу, то водій зобов’язаний вжити заходів зі звільнення проїзної частини. У випадку відсутності такої можливості йому доведеться знаходитись в автомобілі або поруч із ним.
  7. В населених пунктах, на дорогах, не обмежених з боків тротуарами або узбіччями, встановлена допустима швидкість 40 км/ч. Так забезпечується безпечне пересування пішоходів та велосипедистів.

Усі ці нововведення знаходяться на стадії підготовки та громадського обговорення. Конкретні поправки та пропозиції будуть розглянуті на Загальнонаціональному форумі з питань безпеки дорожнього руху. Головна мета заходу — приведення законодавства у сфері дорожнього руху до європейських стандартів, розробка нових форм та методів профілактики аварійності. Проведення форуму заплановане на кінець червня — початок липня 2014 р.

Цю тему можна обговорити унизу сторінки — в системі коментування Disqus. Найбільш вагомі пропозиції будуть обов’язково передані організаторам Загальнонаціонального форуму.

Паперова версія
 


Bogdan
2014-12-07 09:32:37

1. п. 11.14 ПДР унеможливлює лівий поворот велосипедистам, разом з ним і їзду по місту. Відповідно, більшість велосипедистів його просто порушують. Наприклад, в Каліфорнії велосипедисту повертати наліво можна ВСЮДИ. Включно з "дорогами для автомобілів", де обмеження швидкості 50-55 миль/год. Коли його нарешті скасують?
2. Про ДХО - класно. Бажано щоб була вимога ставити сертифіковані прилади, щоб не сліпили вночі як базарний ксенон на 9-ках.
3. п.7. Як водій може побачити чи є узбіччя їдучи по трасі через неосвітлене село вночі?
4. Зараз вважається що ДТП можна спровокувати рухом, зміною його напряку чи гальмуванням. Тобто т.з., який стоїть і повністю закриває видимість перехрестя чи переходу не може бути винен в ДТП. Його водія можуть максиум оштрафувати. Якщо це змінити, у людей буде більше мотивації уникати небезпечного паркування.

comments powered by Disqus